Er I klar til folkemødet? Foto: http://www.brk.dk/

Er I klar til folkemødet?

Om en måned er der folkemøde på Bornholm. Folkemødet er en unik mulighed for at deltage i debatter og flytte viden og holdninger hos besøgende, politikere, virksomheder og organisationer.

Folkemødet, der finder sted d.12.-15. juni, bliver samlingspunkt for over 500 partier, organisationer og virksomheder, der alle repræsenterer forskellige holdninger og budskaber. Med de mange taler, seminarer, workshops og events er der rig mulighed for at skabe spændende og vedkommende kommunikation for både folkemødets deltagere og de mange, der følger med på de sociale medier.

 

Video som effektiv formidler

Video er et helt oplagt redskab til at fortælle om jeres deltagelse på folkemødet. Det kan fx være i form af hurtige klip målrettet sociale medier, længere interviews til hjemmesiden eller livestreaming af taler. En event-video kan både offentliggøres undervejs eller straks efter arrangementet, så videoen hurtigt og nemt kan lægges online.

Samtidig kan alle indlæg filmes i deres fulde længde, hvor både talere og spørgere inddrages. Med videoer kan virksomheder og organisationer forevige deres deltagelse på Folkemødet og kommunikere hurtigt og direkte til de mange, der ikke deltager på Bornholm, uanset om det er små eller store produktioner.

 

Styr på den digitale kommunikation?

Når først folkemødet går i gang er det afgørende at have en gennemtænkt plan for jeres digitale kommunikation. Hvilke taler og workshops skal dækkes, hvad skal deles på hvilke medier, hvem er ansvarlig for den digitale samtale og “hvilke hashtags er det nu vi bruger til hvad?”. Hvis I som organisation eller virksomhed ikke er helt skarpe på hvilket content i vil prioritere, og hvilke medier I vil bruge til hvad, bliver den digitale kommunikation hurtigt uklar.

 

Tag et digitalt reality check:

  1. Beslut hvilke digitale/sociale medier der skal bruges under folkemødet og i hvilket omfang
  2. Lav en eventkalender og en detaljeret content plan for de medier I vælger at bruge
  3. Sørg for at klæde jer selv på til at sætte gang i debatten ved at tilføje viden og kvalitet til samtalen på de sociale medier (husk også at have tjek på hashtags)

 

Er I klar til at kommunikere på Folkemødet, eller skal I have en hånd?

Hos Hou Media har vi mange års erfaring med video og konkret vejledning i brug af sociale medier. Ring og hør nærmere om de mange muligheder med levende content, eller lad os klæde jer på med et digitalt crash course i fx Twitter. Med blot lidt rådgivning sikrer vi, at din virksomhed eller organisation er klar til også at bringe mødet ud til folket.

Kontakt vores digitale rådgiver Michael Lund Madsen på 22488240 eller michael@houmedia.dk for yderligere inspiration.

Læs også om Folkemødets principper for events og gode råd til arrangører.