Der er stor forskel på information og kommunikation. Hvor information er en envejsformidling, handler kommunikation derimod om at skabe dialog og engagement om dit budskab.

Det er med andre ord evnen til at involvere medarbejdere, kunder og stakeholders i fælles visioner, mål og værdier. God kommunikation flytter markedsandele, magt og meninger.

Hos Hou Media rådgiver vi både om digitale kommunikationsstrategier og indholdsproduktion. Vi har stor erfaring med en lang række kommunikations-ydelser, for eksempel interne og eksterne kampagner i forbindelse med kommunikation, PR og Content Marketing.

Ekstern kommunikation

God ekstern kommunikation betyder, at folk kender værdien af virksomheden og jeres produkter. Og det skaber vækst. Hou Media hjælper dig med at få indflydelse på, hvad folk fortæller om din virksomhed.

Med kommunikation kan du på det eksterne område styrke din virksomheds brand. Du kan øge salget, erobre markedsandele og blive mere synlig. God ekstern kommunikation gør jer mere synlige for nye kunder, skaber stolthed blandt medarbejderne og bekræfter jeres eksisterende kunder i, at de handler det rigtige sted. I Hou Media hjælper vi jer med at udvikle, implementere og eksekverer kommunikationsstrategien i jeres organisation eller virksomhed.

Vi tilbyder følgende ydelser, der styrker den eksterne kommunikation:

  • Produkt PR
  • Pressemeddelelser
  • Digital kommunikation
  • Sociale medier
  • Brochurer
  • Nyhedsbreve
  • Events
  • Årsrapporter
  • Direct Mails
  • Virksomhedsportrætter

Intern kommunikation

Intern kommunikation handler først og fremmest om at skabe mening. Og det sker ikke ved at overlæsse intranettet med information, sende lange forklarende mails eller ved at udlevere en mussemåtte med virksomhedens værdier på.

Det sker gennem nære og trygge kollegiale relationer, hvor kommunikationen kan flyde frit. Derfor skal disse relationer opdyrkes. Fordi organisationens eksistensgrundlag afhænger af den mening der skabes, ikke af hvordan intranettet og personalebladet ser ud. Hou Media hjælper dig med at fremme de rammer, der muliggør meningsskabende samtale om virksomheden, jeres mål og værdier.

Vi tilbyder følgende ydelser, der styrker den interne kommunikation:

  • Analyser af intern kommunikation
  • Strategier og planer for den interne kommunikation
  • Rådgivning, planlægning og implementering af intranet, blogs og andre digitale medier
  • Rådgivning, planlægning og implementering af interne magasiner, nyhedsbreve og kampagner

Se også vores ydelser inden for digital kommunikation.

Tekstproduktion

En god tekst sætter budskabet i centrum på tværs af virksomhedens kommunikationskanaler. Vi skaber værdi for virksomheden ved at skærpe jeres budskaber, og give et klart billede af produkter og værdier.

Med afsæt i virksomhedens brand values kombinerer vi viden om målgruppen med et kreativt og fængende sprog. På den måde sikrer vi, at selv komplicerede budskaber og produktbeskrivelser bliver lette at forstå.

Vi tilbyder at skrive tekster til:

  • Salgsmaterialer
  • Direct mails
  • Annoncer
  • Reklamer
  • Pressemeddelelser
  • Nyhedsbreve
  • Hjemmesider (optimeret til søgemaskiner)
  • Jobannoncer
  • Brochurer

Digital kommunikation

Digital kommunikation er vigtigere end nogensinde. Hou Media hjælper både store og små virksomheder med at skære ind til benet og bruge kræfterne på det, der giver størst effekt og mest på bundlinjen.

Godt indhold bliver nemlig først noget værd, når det bliver læst, set, diskuteret og delt. Hos Hou Media ved vi, hvad der skal til for at skabe engagement og opmærksomhed om dit budskab. Vi ved, hvilke platforme du skal være på, og hvordan du bruger dem effektivt. Vi kender faldgruber og potentialer, og er i stand til at rådgive dig om alt fra social content til digitale strategier og koncepter.

Digital strategi

En digital strategi kan være mange ting og består typisk af mange forskellige delelementer, der tilsammen støtter op om den overordnede forretningsstrategi. Frem for alt skal en digital strategi give dig overblik og overskud til at eksekvere og skabe værdi online. Hos Hou Media kan vi både hjælpe med at udarbejde de overordnede linjer, og rådgive om, hvordan din virksomhed agerer i praksis på sociale medier og digitale platforme.

Et godt udgangspunkt for det strategiske arbejde er at skabe overblik over virksomhedens digitale potentiale, og hvilke nye muligheder der er relevante for virksomhedens fremtidige indsats online. Vi kan derfor tilbyde at lave en digital analyse, der sætter fokus på at gøre jeres tilstedeværelse online endnu skarpere, og er et effektivt redskab til bedre performance på tværs af digitale platforme og sociale medier.

Sociale medier

Sociale medier er både effektive og nødvendige, hvis du vil nå ud til dine kunde- og målgrupper. Hos Hou Media hjælper vi virksomheder i gang med en målrettet indsats på nettet og rådgiver om, hvordan din forretning udnytter eksisterende og nye digitale kanaler bedst.

Ved at arbejde med relevante sociale medier, og tænke dem ind som et led den samlede kommunikation, får din virksomhed en tidssvarende løsning, med vægt på nye muligheder og potentialer i stedet for begrænsninger. Vi hjælper fx med at planlægge den digitale indsats både før, under og efter konferencer og events, så jeres viden skaber blivende effekt online.

Advertorials

Markedet for advertorials er i kraftigt vækst, da formatet forener interessant redaktionelt indhold og underholdende reklame. Deraf navnet, som er en sammentrækning af editorial og advertisment.

Typisk vil en advertorial fremstå som en sober journalistisk artikel i aviser som Jyllands-Posten og Ekstra Bladet eller i magasiner som Euroman. Men mens det normalt er redaktionerne, der udvælger og prioriterer mediernes indhold, så er det i forbindelse med advertorials annoncøren selv, der producerer indholdet i samarbejde med bureauer som Hou Media.

Efterfølgende betaler annoncøren så mediet for at offentliggøre ens advertorial. På jævnt dansk er betegnelserne ”annoncejournalistik” eller ”købt kommunikation” derfor nok mere dækkende for formen, men ofte vil afsenderen benytte sig af udtryk som branded content eller sponsorjournalistik, der igen forklares som værende en del af native advertising eller content marketing.

Kært barn har som bekendt mange navne, men faktum er, at advertorials allerede i dag har vundet kraftigt frem, og det skønnes, at fremover vil 25 procent af alle annonceindtægter komme fra advertorials, der kan udformes som artikler, annoncetillæg eller videoer til offentliggørelse online eller på print.

Hos Hou Media producerer vi eksempelvis advertorials til både aviser og online medier, mens vores videoer (ja, nogle vil kalde det corporate movies, reklamefilm eller annonce-tv) typisk offentliggøres på kundens egen hjemmeside og sociale medier. Fordelen ved advertorials er, at annoncøren kan bruge indholdet både i egne og eksterne kommunikationskanaler.

Men hvorfor nu overhovedet producere advertorials? Svaret er ganske enkelt, at en lang række analyser af forbrugernes adfærd viser, at redaktionelt indhold modtages og huskes langt bedre af forbrugerne end reklamer. Og banalt sagt betyder det også, at læserne eller seerne i langt højere grad acceptere og involverer sig med advertorials, end når de præsenteres for decideret reklame.

Ring mig op

Dit navn

Firma/organisation

Telefon

Eksempel på branding film: Flyt til Nyborg!

Eksempel på employer-branding film: SEAS-NVE